fredag 11 oktober 2013

Elias dop - presenten och kortet

*
Att hitta doppresenter till pojkar tycker jag är svårt! Till tjejer finns det så mycket fina smycken att köpa men utbudet till killar är inte lika stort. Jag har valt att ge bort sagoböcker på de dop vi varit på de senaste åren - dock kändes det som om vår egen son skulle få något annat. Efter mycket funderande köpte vi ett halsband i silver där hans namn står på en silverbricka som hänger i en kulkedja.

Jag var inte helt nöjd med den röda smyckesasken i plast som halsbandet låg i så jag letade i mina gömmor och hittade en gammal smyckesask i vit kartong som jag dekorerade - i grönt och vitt förstås... =)


På baksidan skrev jag ut refrängen i en av de psalmer vi valt ut till dopet; Du vet väl om att du är värdefull.

Även på kortet använde jag texten till psalmen. Jag gjorde ett eget papper där jag skrev hela texten flera gånger med grön text, hade ett grönt papper mellan kortbasen och textpappret och sedan en grön rosett.


Inga kommentarer: