torsdag 10 oktober 2013

Elias dop - gästboken

*
På dopet hade vi en gästbok. Jag hade sett några olika gästböcker som delvis liknade "mina vänner"-böcker där man får fylla i olika saker men det fanns ingen som passade - de var antingen för avancerade, hade fel sorts frågor eller så var det inte plats för tillräckligt många personer att skriva i dem.

Vi fixade då till en egen gästbok där vi använde ett fotoalbum med ringpärm. Jag dekorerade den i grönt och vitt och med ett foto på E och datum för dopet, samt skrev ut sidor att skriva på och fäste dem med dubbelhäftande tejp.




 

Plats för att skriva en hälsning längst upp och sedan möjlighet (för dem som ville) att tipsa E om en bok, en film, en plats, en låt och en maträtt.

Det var enormt roligt att läsa gästernas hälsningar och förslag. Dessutom blev det plats kvar i boken där jag tänkte sätta in foton från dopet och eventuellt även sätta in alla kort han fick. Ett dopprogram samt ett inbjudningskort är redan inklistrat.
 Det kommer bli en riktigt fin minnesbok från hans dop!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hann ju aldrig skriva i gästboken, hoppas det finns plats kvar för gudmor att skriva ett par rader.