onsdag 9 oktober 2013

Elias dop - bordsdekorationerna

*
Jag hade en idé om att ha foton på E som dekoration på borden men att sätta in dem i ramar kändes fel då det skulle innebära att någon bara fick se baksidan på ramen. Efter lite funderande bad jag min käre far om hjälp och han sågade till ett antal träklossar med en skåra i, dessa målade jag sedan vita. Vi valde ut ett fyrtiotal foton på E från hans ettåriga liv och i Word lade jag till datum när fotot var taget samt hans ålder, dessa skrevs sedan ut, lades ihop två och två och laminerades.



Några av bordsdekorationerna...
Jag blev faktiskt riktigt nöjd! De såg snygga ut där de stod en eller flera på borden tillsammans med ljuslyktorna med de dekorerade värmeljusen - och eftersom det var foton på båda sidorna fick alla en möjlighet att titta på vår fina lilla kille under tiden de fikade ;o)


1 kommentar:

Anonym sa...

Det var en jättebra idé och blev jättefint!