onsdag 23 oktober 2013

Bakverk

*
Jag sydde bakverk till brorsdottern C som hon fick i ettårspresent i slutet av december förra året och har sedan dess sytt lite fler. Satte mig och sydde ihop ett antal "tuber" på maskin och har sedan fyllt dem med stoppning, sytt ihop och format dem när tid och lust har funnits.

Gav bort en påse med bakverk till min mor när hon fyllde, resten ligger på ett kakfat i vårt vitrinskåp. Tanken är väl att de ska plockas fram så att E kan få leka med dem i sitt leksakskök.


Frågan är ju nu om det inte börjar bli dags att sy lite lussebullar...?!? =)

2 kommentarer:

Mina Fina sa...

Oj oj va länge sen det var jag var inne på några pysselbloggar. Va mycket fint du hunnit med att göra!

Förstår varför jag kallar dig för pysseldrottningen! :)
Kram

Jenny sa...

Ååååå! Var det svårt? Mönster?