fredag 27 september 2013

E's egna dockor... ;o)

*
Jag nämnde ju i ett inlägg förra veckan hur förtjust E blev i Black Apple Doll dockorna jag sytt till brorsdöttrarna, och att kusinen C absolut inte ville låta honom låna någon av dockorna trots att hon hade tre stycken (att låna ut en till farfar/morfar var dock inga problem...) och att jag därmed kände mig manad att sy klart de dockor som från början var tänkta som present till hans ettårsdag, men som jag inte hann sy färdigt i tid. För några dagar sedan blev de klara...



Två flickdockor med fina blommiga klänningar, en superhjälte och en pirat...




Fixade till den lilla resväskan till hans födelsedag och tänkte att dockorna kunde ligga i den istället för att slås in i ett paket, men när dockorna inte blev klara i tid fick även resväskan vänta.
Den är köpt på Indiskas julrea för massa år sedan, och jag köpte den med tanken på att ge bort den till någon liten kille - och så blev det ju nu till slut =)  Döskallen är tryckt på väskan, jag har sedan skrivit ut E's namn i självhäftande röd vinyl med Silhouetten och dekorerat.


E in action...!!
Han gillar sina dockor och sin resväska, han har lekt med dem nu i flera dagar. Mest plockar han i och ur dockorna ur väskan, när han inte fyller den med klossar, pusselbitar, duplo eller sin napp =)



2 kommentarer:

Anonym sa...

Therése, du är helt otrolig!! Så himla fint och så välgjort. Kanske kan visa mig någon gång hur du gör, precis som med så mycket annat vackert du tillverkar :0) Kram!

Unknown sa...

Fina dockor och det är Tilda papper på hela kortet som jag hade gjort