torsdag 19 september 2013

Alla dockor heter Nina... :)

*
Eller "Vad roligt att se att det man pysslar ihop blir så uppskattat"...


Träffade brorsdottern C igår och i väskan som hon hade med sig från dagis stack tre bekanta figurer upp... Hon hade tagit med sig dockorna jag sydde till henne och lillasyster E till dagis.

Hon bar sedan runt på dem, pussade på dem, gosade med dem och körde runt dem i lära-gå-vagnen. När jag frågade vad den svarthåriga dockan heter blev svaret "Nina", och på frågan vad den brunhåriga dockan heter blev svaret "Nina"... Fick inget riktigt svar på vad dockan med orangefärgat hår heter men jag antar att hon också heter Nina =)



Bredvid C satt vår E och var ganska ledsen - dels blev han av med lära-gå-vagnen som han verkligen behöver och sedan fick han inte låna någon av C's dockor trots att hon hade tre. Att få små barn att dela med sig av saker är inte alltid det lättaste, så vi fick hämta ett annat mjukt djur till E.

Dock insåg hans mor att det kanske är dags att försöka sy klart de där dockorna jag påbörjade inför hans ettårsdag och som jag inte hann klart med...!!

Inga kommentarer: