lördag 22 juni 2013

Midsommarfin pojke...

*
...eller "Saker man får utstå när man har en pysslande mamma" ;o)

I går var det midsommarafton, och det är ju tradition att man ska ha en midsommarkrans då. Själv är jag så allergisk så min midsommarkrans som jag köpte för ungefär tio år sedan består av konstgjorda blommor och förvaras i ett skåp resten av året. Var lite inne på att tillverka en liknande krans till E men insåg förra sommaren när brorsdottern C lånade min krans till en fotografering att små barn och kransar tillverkade av konstgjorda blommor inte var en så bra kombination...!!

Eftersom mitt intresse för att sy just nu är stooort så blev det istället en midsommarkrans i tyg och filt.


 När jag besökte en webb-butik med barnrelaterade varor för att kolla efter en ny bilbarnstol till E upptäckte jag att det visst finns färdiga midsommarkransar i tyg att köpa - men då var det lite för sent. Så här i efterhand hade det kanske varit värt att köpt en istället för att tillverka den eftersom det tog extremt låååååång tid, men samtidigt var det lite roligt att göra den - och så blev han ju så otroligt söt när han hade den på sig =)

1 kommentar:

Unknown sa...

Vilken fin krans