söndag 14 april 2013

Pilltrasa eller Crunchy Baby Tag Toy (utan "crunchet")

*
Jag är lite smått "allergisk" mot alla tvättinstruktionslappar som sitter överallt på mjuka djur, leksaker, filtar och liknande. Jag kan förstå varför de sitter där men jag tycker ändå att det ser dumt ut när nallen har en lapp som sticker ut från ryggen - så saxen kommer fram så fort en ny sak inhandlas! Dock har jag glömt att klippa bort lapparna på några trasor vi använder vid matning och jag såg helt plötsligt för några månader sedan hur E började intressera sig för just de små lapparna... 

Så jag sydde honom en så kallad "pilltrasa", eller Crunchy Baby Tag Toy som de kallas i flertalet engelskspråkiga bloggar. Men efter att ha sytt in bakplåtspapper i sidorna på hans tygbok valde jag att hoppa över "prasslet" i denna trasa; allt behöver ju inte låta! ;o)
 

Ena sidan där jag använt ett gammalt bäck&bölja-örngott för att få lite struktur samt det härligt mönstrade flanelltyget med hundarna - och en väldans massa mönstrade band...


Andra sidan sydde jag med prickiga tyger i glada färger (lite dåligt färgåtergivning på fotot tyvärr!)


 
E in action... :o)

Idén med banden återkom ju sedan till dinosaurierna som E fick i sitt påskägg

Inga kommentarer: