måndag 8 april 2013

Påskpresent till lilla C

*
Förra året firade C sin första påsk och jag fixade då en påskpresent till henne. Även i år fick hon ett påskägg med ett egentillverkat innehåll. Hon är nu 15½ månad och kanske lite för liten för sin påskpresent, men detta var något jag fått för mig att jag ville göra så då blev det så... =)




Ärtpåsar...
Läste någonstans att det inte är så bra att fylla dem med gula ärtor ifall de går sönder så jag valde matris till mina. Baksidorna blev i olika färgglada tyger och så blev bokstaven på framsidan i samma tyg.

Min tanke var att jag skulle göra likadana till E senare, med hela alfabetet - men så mycket som jag svor under tiden dessa syddes ihop så är det inte ens säkert att jag har lust att sy de fem som behövs för att bilda hans namn! Dock får jag skylla det mesta strulet på en symaskin som börjar krångla igen. Kanske dags att köpa en ny?! 


Sydde en enkel påse att förvara ärtpåsarna i. Tyget är detsamma som använde till påskäggen.

Inga kommentarer: