onsdag 3 april 2013

Påskägget till E

*
Vår lilla E firade sin första påsk i år, och eftersom man är alldeles för liten för påskägg med godis i när man bara är sju månader så fick han hemsydda saker i sitt ägg.

Tanken från början var att jag skulle sy två dinosaurier till ägget men de äggen jag hade hemma var alla utom ett för små för att rymma dessa dinosaurier och när jag la ner dem i det största ägget såg det bara larvigt ut när de låg där på botten - så det var bara att fortsätta sy...


Vår söta lilla påskgubbe... ♥


S fick rita mönstret till dinosaurierna, ormens mönster kommer från boken "Sy själv Jing Jangs gosedjur" (dock sydde jag ögon i garn istället för att göra dem i fleece) och idén till tygkedjan har jag sett på någon amerikansk syblogg.


Ormen är sydd i fleece och tungan som är sydd av velour är stoppad med bakplåtspapper för att få lite spännande prasselljud.


Dinosaurierna är också i fleece. Massa färgglada sidenband som är spännande att plocka med, den lila dinosauriens svans är stoppad med bakplåtspapper och båda dinosaurierna har en bjällra i magen (som tyvärr inte låter så mycket som jag hoppades på). 


 Tygkedjan som jag svor enormt mycket över...!! Tänkte lite fel när jag valde tygerna! Ville ha lite struktur, men istället blev det så att det var näst intill omöjligt att sy ihop ringarna eftersom tyget var så kraftig. Är lite sugen på att sy till några ringar till, vi får se om det blir så eller ej.





2 kommentarer:

Anonym sa...

De blev ju kanonfina! Du har ju ditt yrke klart, efter mammaledigheten så startar du eget med att sy gosedjur. Kram!

Mina Fina sa...

superfina saker. kan hända att jag snor designen på dinosaurierna. Gillade hur du använt sidenband på ryggen. :)