torsdag 17 januari 2013

Presenter till en 1-åring

*
Vi firade brorsdottern C två dagar före julafton och de flesta av hennes presenter hade FasterT pysslat ihop själv.

Jag fick för mig för eeeevigheter sedan att jag skulle pyssla ihop födelsedagsvimplar till henne, och som vanligt när jag tänkt på något pyssel under lång tid så har jag hunnit tillverka det så många gånger i huvudet innan jag väl sätter igång så dels känns det nästan onödigt att tillverka eftersom jag redan känner mig klar, och så blir tyvärr inte alltid det färdiga resultatet så bra som det varit när jag tänkt på hur det ska se ut.

Denna gång blev jag dock väldigt nöjd, och dessutom gick det ganska enkelt att fixa till. Extra roligt också att få användning för några av mina fina mönsterpapper!


"Den som spar han/hon har!" heter det ju! Asken är en gammal kartong som det legat kalsonger i... Jag sparade den och har haft den liggandes i några år (den "överlevde" med andra ord rensningen jag gjorde i samband med flytten i början av förra året...) och nu klädde jag den bara med mönsterpapper och satte ett brunt bomullsband runt.



En lite mörk bild på de provisoriskt upphängda vimplarna. Men det var lite så här jag hade föreställt mig att det skulle se ut  =)

Dock insåg jag ju att jag inte tänkt till när jag valt några av papperen. Det blir lite svårt att läsa några av de vita bokstäverna/siffrorna mot den ljusa bakgrunden.


Tanken är sedan att detta är något de kan hänga upp vid C's födelsedag varje år. Därför kan man byta ut årtalssiffran, och de sätts enkelt fast med tre brads.

Men som sagt... Behöver nog byta ut några av vimplarna! Speciellt 8:an och 9:an.


Jag hade även fixat till ett ljus till födelsedagstjejen...


1 kommentar:

Anonym sa...

Blev hur fint som helst. Nu får du sätta igång och göra en till lillprinsen också, det är "bara" 7 månader kvar till hans stora dag :0)
Kram!