fredag 18 januari 2013

Presenter till en 1-åring del 2

*
Eftersom jag visste att C skulle få ett leksakskök från våra föräldrar så tänkte jag att hon skulle få något att "äta" till sitt kök!

Jag inhandlade tyg i slutet av oktober och började leta mönster och instruktioner på nätet till hur man syr bakverk i filt och velour - men det var inte förrän dagen innan kalaset som jag verkligen började sy, så det blev en och en halv intensiv dag... De flesta gångerna jag sätter mig vid min symaskin brukar sluta med att jag blir enormt irriterad eftersom jag anser att maskinen inte gör som jag vill - denna gång gick det dock lite bättre  =)

Till slut blev det 16 bakverk i sju olika utföranden. Vissa gick snabbt och tillverka medan andra tog extremt lång tid... Munken och mockarutan är till stor del sydda för hand så det blev inte mer än en av varje av dessa sorter. Dock finns det ju inget som hindrar mig från att fylla på C's lilla samling av bakverk.



Hittade ett fint kakfat på Rusta som är tillverkat av kartong som passade perfekt!


Mockaruta, dammsugare, lussekatter, kanelbullar, biskvier, drömrulltårtsbitar och en munk...


-----

När vi besökte LilleBror med familj för några dagar sen fick jag se bevis på att bakverken kommit till användning  =)
Lilla C lekte intensivt med dem i sitt kök!


Och den första dammsugaren som jag sydde som blev alldeles för stor har hamnat i E's leksakslåda...




1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kanske skulle be dig sy några till mig med, har en känsla av att de är lite mer svårsmälta än originalen + att de inte förvandlas till fett i kroppen ;0P

Jättefina!