söndag 23 september 2012

Äntligen!!

*
Jag har i evigheter velat tillverka en pläd av virkade mormorsrutor, men virkning är inte min starka sida. Både Maria och Hanna har vid ett par tillfällen lärt mig hur man virkar dessa fina rutor, jag har gjort ett par stycken och sedan har virknål och garn blivit liggandes och jag har helt glömt bort hur man virkar - igen...

Tio dagar före vår lille sons födelse var jag hos Hanna och fick hjälp att friska upp mitt minne, och sedan virkade jag, och virkade, och virkade... Vet inte hur många dagar (och nätter) jag tillbringade på soffan med benen högt och virknål och garn i händerna medan jag räknade ner. Jag blev inte helt klar med alla rutor, och dumt nog tog jag inte med mig dem när vi åkte till sjukhuset - men jag fortsatte när jag kom hem, mellan amningar och blöjbyten.

Före den 27 augusti 2012

Efter den 27 augusti 2012.
*

Inga kommentarer: