onsdag 13 juli 2011

Inspireras

I Sverige är det i stort sett omöjligt att köpa inspirerande pysseltidningar! =( 
Jag brukar då och då kolla på Pressbyrån på de importerade pysseltidningarna som de säljer där, som ofta kostar mer än det dubbla ursprungliga priset. Jag har nog aldrig fallit för frestelsen att köpa någon dock, eftersom jag tycker 95-120 kronor är lite i mesta laget för en tidning! Särskilt eftersom de är inplastade så man därför inte har någon möjlighet att tjuvkika lite på vad de innehåller innan man köper dem.

Det visade sig att de flesta tidningar är inplastade i England också, men jag slog ändå till på två korttillverkartidningar, en stämpeltidning och en pysseltidning när jag var i London. Dels för att de ju var ganska mycket billigare än de på Pressbyrån hemma i Sverige, och dels för att jag kände för att "skämma bort" mig själv lite... =)





Pysseltidningarna i England innehåller nästan alltid någon "gratis" grej (tidningen skulle nog bli lite billigare om de inte skickade med den där stämpeln man egentligen inte har någon användning för, eller de där dekorationerna som man aldrig i livet skulle sätta på ett kort...) så det blev ännu lite mer pysselmaterial och stämplar i mina samlingar...



Jag bläddrade lite i tidningarna när vi var i London, men sen har de legat olästa på mitt köksbord medans jag pluggat till slutprov i Företagsekonomi. Nu har jag dock lite ledigt, och har därför börjat läsa igenom dem i hopp om att få lite inspiration och nya idéer.
*

1 kommentar:

Helly sa...

Hej! Har precis hittat din blogg, mycket inspirerande! Tack!!
Vad kul, tänkte samma tanke här om dagen; varför inga pysseltidningar?? Ska ta mig till de stora tidningsbutikerna och leta. Måste ju finnas fler än vi som vill ha dem ;)

Ha det bra!
Bästa hälsningar
Helena