fredag 10 juni 2011

Laptop-fodral

Jag hade en "dejt" med Mammas symaskin för några veckor sedan och resultatet blev faktiskt riktigt bra (enligt mig i alla fall...)!!

Har införskaffat mig en ny liten bärbar dator och köpte en bra väska till den ganska omgående. Dock känns dataväskan onödigt stor ibland så jag beslutade mig för att sy ett skyddande fodral till datorn för de gånger jag bara vill slänga ner datorn bland massa andra saker i en större väska.




 Japp, datorn är rosarutig... ;o)



Jag tyckte det var så fult att man såg sömmarna som blev när jag sydde fast kardborrebandet, så jag sydde på ett spetsband för att dölja dessa. För att resultatet skulle bli så snyggt som möjligt sydde jag med en nästan transparent nylontråd och det tog tid... Men det var det värt - för nu syns varken sömmarna från symaskinen eller stygnen som håller fast spetsen. =)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Av dömma av resultatet så blev "dejten" med symaskinen lyckad.
Kram V

Susanne sa...

Men jösses vad snäll Du är som säger så fina saker om mig. Jag blir helt rörd. Tack snälla snälla Du!

Och vilka fina saker Du gör. Jag dånar.

Ha en superbra helg!

Anonym sa...

Jättefint fodral, spetsen blev pricken över i:et.
Kram!