fredag 13 augusti 2010

Ett beställningskort

Fick en beställning på ett kort till ett brudpar. Jag fick mer eller mindre fria händer, de enda önskningarna var att det skulle få plats många namn i kortet samt att det gärna fick vara en annorlunda vikning. Många av mina pysselidéer eller lösningarna till dem får jag sena kvällar eller tidiga morgnar när jag ligger i sängen och är halvsovande. Så var det även denna gång, vilket innebar att jag hade en idé i huvudet som inte var helt genomförbar... Efter mycket frustration, och lite ändringar i den ursprungliga idén, blev jag ändå klar och kan nog erkänna att jag blev riktigt nöjd med det färdiga kortet!!  =)


Det färdiga kortet blev ungefär 13,5x21 cm, och hölls ihop med ett organzaband.






Använde brudparsstämpeln från October Stamps för första gången, och blev väldigt förtjust i den!


Baksidan


Nu hoppas jag bara att brudparet får ett underbart bröllop i morgon!!

*

3 kommentarer:

Hanna sa...

Du har överträffat dig själv! Detta är nog ett av de finaste korten du gjort enligt min åsikt.
Kram!

Annelie sa...

Men så fint. Väldigt stilrent & vackert. Tar med mig och sparar idén. Hade redan påbörjat ett bröllopskort i tanken men nu kanske jag tänker om.
Tack för inspirationen! //Annelie

Pia sa...

Underbara kort du tillverkar :) Ang virkningen så kan säker Hanna lära dig.
Kram Pia