söndag 9 maj 2010

Åter avsändaren...

Har fått tillbaka ett antal kort som jag gjort till min kära Mormor, nu när det rensas bland hennes saker. Julkort, påskkort, gratulationskort och "bara för att"-kort... De flesta är tillverkade under denna bloggs levnad och därmed uppvisade här - men det är faktiskt även några som inte direkt är nytillverkade...

De korten som jag hitintills fått tillbaka. Kan tänka mig att det dyker upp ett antal till när de fortsätter röja bland alla saker...


Mormors julkort för cirka tre-fyra år sedan. Har ett svagt minne av att alla andra fick kort med sydda korsstygnshjärtan på, men Mormor fick alltså en tomte där alla delar är utklippta ur färgat papper och sedan ihoplimmade, sk paper piecing. Kuvertet är egentillverkat av presentpapper.


Therése 6 år gammal har tillverkat ett julkort... =)


Detta påskkort gjorde jag när jag var 10½ år, troligtvis i skolan. Tekniken är egentligen ganska skoj - ska nog sätta mig och specialstudera detta kort och se om jag kan överföra idén till andra kort...!!

3 kommentarer:

Monica sa...

Hahaha ja nu får du ta dig i kragen och damma av dina pearl maker och mönsterpapper :-) Hur har du kunnat låta dem ligga så länge nu??? :-) Här har helgen varit kanon! Liseberg idag så nu e jag helt slut... Hoppas du haft en bra helg också? Kram kram"

Hanna sa...

Vad kul att se dina gamla kort. Det syns att du var kreativ redan i tidig ålder, men det är inget jag tvivlat på. Kram!

Lillsnörpa sa...

Det måste kännas konstigt att få tillbaka kort man en gång gett bort. Men tänk så mycket kärlek och glädje du gett till din mormor. Så fint! Kramar