fredag 5 februari 2010

En matchande ring

Till armbandet i föregående inlägg har jag också gjort en matchande ring. Även denna är en favorit och används nästan jämt.


Armbandet var lättare att göra eftersom ringarna dels är större, och sedan behöver man inte länka ihop dem på slutet - det är bara att fästa dit lås. Men på denna ring var jag alltså tvungen att länka ihop dem, och jag kan lova att det sades en hel del mindre vackra ord då... för det är enormt pilligt!! Jag lovade mig också att aldrig mer göra en likadan ring, men när LillaSyster kom och beundrade ringen, provade den och sedan blinkade lite med ögonen åt mig så kunde jag ju inte låta bli... Jag gjorde alltså ytterligare en ring, svor lika mycket på slutet och lovade att aldrig göra en till. Och denna gång har jag hållit löftet! =)

I inlägget om armbandet så länkade jag till ett av mina första inlägg där jag visade upp lite av vad jag gjort av silverringar. I den sista - mycket suddiga - bilden kan man även se att jag gjort örhängen i samma teknik. Dock är de ganska tunga och används därför inte lika ofta som armbandet och ringen.

5 kommentarer:

annicka sa...

Hej Therése! Tack för titten hos mig =) Om du visste vad glad jag blev över dina snälla ord!!!
Har inte hunnit titta genom hela din blogg, men en stor del, och gillar det jag ser...och att du just som jag pysslar med massa olika saker...
Älskar ringen och armbandet, superfina! Och dom där origamiblommorna är ju helt enorma...måste nog prova att göra såna jag med =) Kram kram

Lillsnörpa sa...

Vilken himla fin ring! Jag som just tänkte lägga huvudet på sned... =)
Så snäll du är! Tänk vad snälla ni storasystrar är mot oss lillasyrror. Vi är er evigt tacksamma kan jag lova :)
Kramar!
Ps. Snygg Header du har!

Monica sa...

Vilken häftig ring! :-) Den blev verkligen ursnygg! :-)

Tycker absolut att du ska testa o sy i papper igen. Jag hade min maskin inställd på långa stygn, det kanske hjälper till? Är annars helt kass på symaskinen så Albert får hjälpa mig hela tiden. Alltid är det något på den som bråkar - oftast undertråden. Och så syr den inte riktigt rakt... hahaha fast det kanske beror på mig :-)

Hoppas du får en trevlig helg! Själv ska jag strax åka till jobbet. Mindre kul...
Kram kram!

Britta sa...

OJ , vilka fina smycken du gör ...kanon snyggt , vad duktig du är .
ha det gott
hej fr...B-M

Tesa/Therese sa...

Gillar skarp ditt armband och ring. Skitsnygga. Tack för ditt avtryck på Tesaprickiformar:)
Kram från Therese utan ´