lördag 19 december 2009

Julkulor

Har försökt fotografera min gran idag för att lägga upp lite bilder här, men det har inte gått så där jättebra - så jag får återkomma. Dock har jag lyckats fotografera några av de julkulor som hänger i min gran, julkulor som jag själv fixat till lite...



Dessa julkulor köpte jag till min första jul med egen gran. De såg ut som små gallerburar, och mellan de silverfärgade "gallren" trädde jag fast ståltråd med genomskinliga pärlor. Jag blev väldigt nöjd, men det var enormt pilligt och tog tid...


 
... så efter två sådana kulor så klädde jag de sista tre med glitter. Det var i och för sig inte mindre tidskrävand och pilligt att snurra flera meter glitter runt "gallret"... =)


 
Här har jag klippt ut stjärnor i dubbelhäftande tejp, och sedan hällt massa glitter på.


 
Samma teknik på dena kula.


 
Enklaste sättet att fixa till julkulor måste väl vara att använda så kallade "Peel Off"-stickers?!
Tittar man noga ser man kameran och mina händer i denna bild... =)


 
Ännu en kula med "Peel Off"-stickers.


2 kommentarer:

Gunnel sa...

Jättefint. Mycket kan man göra bara fantasin finns.

Hanna sa...

Fint! Jag har ju en del egentillverkat i min gran också, dessutom tillverkat i ditt kök som sååå mycket annat pyssel ;)

Nu är min gran också pyntad. Bilder finns på bloggen.
Kram!