söndag 15 november 2009

Pysseldag

I fredags kom Hanna, Veronika och Marina hem till mig för att pyssla. Det var julkort som gällde denna gång, och vi var alla ganska produktiva. Jag gjorde fyra kort medans de var hos mig, och två till efter de gått hem. Dessutom tog jag fram de julkorten jag gjort tidigare i år och ändrade lite på några av dem.






Egentillverkat mönsterpapper... Stansade ut en gran i tjockt papper och använde som schablon.



Det "misslyckade" kortet...
Nackdelen när papper är mönstrade på båda sidorna är att det ibland blir fel! Tanken var att kortet skulle vara röd-mönstrat, men jag satte den dubbelhäftande tejpen på fel sida... Tänkte ge upp, men Marina "beställde" detta kort - så jag gjorde det klart. Och det blev ju ganska bra ändå... =)











1 kommentar:

Hanna sa...

Fina kort du fick till. Gillar de runda hörnen. Det "misslyckade" kortet blev hursomhelst lyckat enligt mig ;)