onsdag 28 oktober 2009

Miniatyrer

Återkommande bloggbesökare vet ju att jag då och då lägger pärlplattor - både ensam och tillsammans med N och S. Jag gillar det, dels är det lite småpilligt och sen är det roligt att se hur motivet växer fram - lite som med korsstygnsbroderierna. Frågan är ju dock vad man ska ha dessa pärlplattor till?! Motiven blir ju ändå ganska stora.

För flera år sedan fanns det mini-pärlor som man bland annat kunde göra smycken av, men dessa verkade totalt ha försvunnit - till min stora besvikelse eftersom jag aldrig lyckades inhandla några. Så ni kan förstå glädjen idag när jag kom in på Panduro och upptäckte att de tagit in Hama's mini-pärlor igen...

Har bara testat några motiv, och det är extremt smått och pilligt. Jag blev faktiskt tvungen att använda pincett för att kunna hantera pärlorna... Funderar lite över vad jag ska hitta på att göra för motiv - vad som kan funka som smycken. Vi får se vad det blir av det... Är också lite sugen på att göra något läckert motiv i svart-vitt, liknande mina broderier. Kanske Marilyn Monroe, eller Elvis.


Testade att göra ett hjärta (för jag var osäker på hur länge man skulle stryka, och ville inte stryka sönder något avancerat motiv) samt testbilden.
Har lagt en femkrona bredvid, samt samma motiv lagt med "vanliga" pärlor så att ni ska se skillnaden i storlek.



Ännu en bild där man kan se storleksskillnaden. De svart pärlorna är de "vanliga", de rosa är mina nya mini-pärlor...


En liten julgran i 3D. Väldigt rolig att göra, och den blev enormt söt... =)


1 kommentar:

Anonym sa...

Jag lägger in en beställning på en minijulgran tack =)

underbart söt! skönt att du äntligen fått tag på minipärlorna för då behöver ju inte jag leta efter de... kram kram/systeryster