söndag 27 september 2009

Helgen i Västerås

I helgen har vi varit till Västerås på en kombinerad tjejhelg och syjunta. Vi har verkligen haft det jättetrevligt med god mat, lite shopping, krogbesök och handarbete. Middagen på lördagen fixades genom att vi delade in oss i två grupper - grupp 1 fick handla ingredienser till huvudrätten och grupp 2 handlade ingredienser till efterrätten. Sedan byttes matvarupåsarna och vi skulle sedan laga till en rätt med det den andra gruppen handlat. Förstod ni min förklaring? (Lite samma upplägg som "Kockduellen" - ett matlagningsprogram med Staffan Ling som programledare som gick på TV4 i mitten av 90-talet.) Det var både roligt och svårt, men det blev två riktigt goda rätter =)


Jag hade fått till uppdrag att fixa kortet till inflyttningspresenten. Jag har hela tiden haft en tanke på hur kortet skulle se ut, men eftersom idén inte var genomförbar fick jag improvisera lite i fredagskväll...


Kortet till Johanna. Stämpeln tror jag kommer från Magnolia.



Ingredienserna till huvudrätten, samt delar av den färdiga rätten...


Ingredienser till efterrätten, samt den färdiga rätten...


Idag (söndag) har vi haft våra handarbeten framme, och lite bildbevis kommer här...









Mitt nya broderi - denna gång ett mönster jag inte gjort själv. Tanken är att det ska bli en julduk... Vi får väl se hur det går ;)

4 kommentarer:

Alle sa...

Här fanns det mkt godsaker att inspireras av också!
Kul att du tittade in till mig!
Ha en bra dag!

Maria sa...

Nu har jag snott dina kort och lagt ut dom på min blogg också. Siken tjuv jag är! ;)

ha de bäst!

Hanna sa...

Ni verkar ha haft det kul! Hoppas du gillade Västerås. Jag saknar den stan mycket. Kram

Cicci sa...

Tack för titten i min blogg.
Så rolig idé med maten, den tar jag med mig.
Sy mycket fint du gör. Gillar att du har flera typer av pyssel på gång.