tisdag 29 september 2009

Beslutsångest...!!

Om det är någon av mina återkommande bloggbesökare som varit inne här den senaste timmen har ni kanske blivit lite förvirrade... Jag har nämligen testat olika utseenden på bloggen. Har under en längre tid varit sugen på att byta "logga" på bloggen, men inte riktigt kommit mig för att göra det. Eftersom jag brukar "klippa ihop" ett kollage med lite av mina pyssel så brukar det ta sin lilla tid - och jag tror säkert det finns ett snabbare och bättre sätt att göra det på än så som jag brukar göra det. Tänkte därför be S om lite hjälp, men än har det inte blivit av.

Testade därför en annan idé idag, och var först ganska nöjd - men upptäckte att det i bloggen såg ganska trist och färglöst ut. Testade då med olika färger men blev inte nöjd då heller. Så gamla "loggan" är nu tillbaka.

Skulle gärna ha något fint mönster (blommigt... lila... ;)) på sidorna, men antar att man måste börja krångla med html-koden då - och så duktigt är jag inte. Dessutom gillar jag att det är vitt och enfärgat; inget som tar fokus från mina bilder.



Lite för vitt...


Inte heller rätt...


Lila i och för sig, men inte riktigt som jag vill ha...


Jaja, vi får väl se vad som händer... =)

3 kommentarer:

Maria sa...

jag har funderat i flera månader på en ny "header" men har inte kommit längre....

På din blogg gillar jag personligen den du har nu. Fint med foton. Kunde du inte ha nån/några sånna halvt genomskinligt bakom texten? om du fattar vad jag menar. :)

Hanna sa...

Jag gillar den lila. Sen kan du kolla på sidan som jag tog min sido-bakgrund ifrån. Där la man bara in html-koden i en ny gadget, enkelt! Längst uppe i vänstra hörnet på min blogg finns länken till den sidan.

Lisbet sa...

Hej igen.
Jag har lagt in dig på min bloggrundan. Hoppas du inte tar illa vid dig nu men jag tänkte visa dig vår (articsisters) nya stämpelkatalog. Du behöver inte titta om du tycker att jag är fräck som visar upp den här. Den finns på; www.safirsilk.se.

Jag tycker den du har är ursnygg jag.

Ha en underbar helg