torsdag 13 augusti 2009

Pysseldag med fortsättning...

Igår (onsdag) hade jag pysseldag tillsammans med Hanna, Maria och Marina. Tanken var att även Veronika skulle ha varit med, men hon blev tyvärr sjuk. Dock bestämdes det att vi ska träffas lite senare i höst och tillverka julkort, så hon har chansen att vara med då.

Vi pysslade gratulationskort, julkort, tackkort, kärlekskort och "bara-för-att-kort", samt dekorerade några tändsticksaskar. Vi åt lunch på en av stadens pizzerior (TACK igen tjejer för maten!!) samt nybakad kladdkaka till eftermiddagsfika. En riktigt trevlig dag helt enkelt!!

I början hade jag varken pyssellust eller inpiration, men efter några timmar släppte det - så efter tjejerna gått hem så fortsatte jag, och jag har även suttit lite idag på förmiddagen. Resultatet på de färdiga korten är väl varierande, och jag är både nöjd, mer nöjd och mindre nöjd... Men det är väl så det blir ibland.


Jag TROR nu jag (äntligen!!) kommit på hur mina KAOS-awarder ska se ut. Fick ju mitt KAOS-kort från Monica för evigheeeeter sedan, så jag borde verkligen ta tag i att fixa till mina. Men de kommer - någon gång... ;)


Lite av det kaos som råder när fyra kreativa personer samlas...


Fyra små tändsticksaskar som dekorerades inför julen.



Ett julkort med stämpel från 'Kortmakaren'


Tror jag gjorde ett liknande kort när vi pysslade i april. Stämplar från 'Forma Hantverk' och 'Slöjddetaljer'


Det första kortet med stämplad fjäril från 'Tingtura Design' med uppvikta vingar. Även blomstämpeln kommer från 'Tingtura'


Har velat testa denna variant på kort ett tag nu... Text och swirl från 'Reprint', Betty-stämpeln från 'Space Age'


Ytterligare ett julkort, denna gång med stämpel från 'Stämpelboden'


Stämplade och stansade ut rutorna med stämplar från 'Slöjddetaljer' och 'Hero Arts' och var lite osäker på vad jag skulle göra med dem. Slumpen (eller min klantighet...) gjorde att de hamnade där de hamnade... En remsa med pappret från förpackningen till Blossas årgångsglögg användes också.


Fler fjärilar från 'Tingtura Design' med uppvikta vingar... Pappret bakom är 'Hero Arts' bakgrundsstämpel 'Line & Flower Pattern'


Ännu en 'Hero Arts'-stämpel, denna gång 'Modern Lines'. Samt text från 'Atelje Lektyg & Hantverk' samt blomvas från 'Kortmakaren'


Ett julkort till med PeelOff-stickers samt en julgransstämpel från ???


Ett monokromt kort... Roligt att göra, och lite effektfullt - tror inte det är sista gången jag skapar i endast en färg!
Ännu en 'Tingtura'-fjäril, tillsammans med swirls från 'Reprint'


Måste även visa en bild på en annan sorts pyssel... Målade naglarna i förrgår - två olika lila nyanser samt silverglitter. Man får inte kolla för noga bara, för då syns det att jag inte är alltför stadig på handen när det gäller att dra raka streck... Jag får väl helt enkelt öva lite till! =)


3 kommentarer:

Monica sa...

Hihihi vilken underbar röra det alltid blir när man pysslar :-) Och vilka fina grejer du hunnit göra! :-) Carpe diem kortet/vikningen va ju jättehäftig! Det har jag aldrig sett förrut. Hur gjorde du den? Klistrade du bara ihop första delen eller hur har du gjort? :-) Måste jag bara testa :-)

Håller med om att det är svårt att få gjort KAOS korten. Jag har fortfaranade ett kvar att göra...
Kram kram!

Hanna sa...

Kul att se resultaten från gårdagen! Tack för att vi fick komma! Ses i morgon. Kram

Maria sa...

ojoj va kort det var här som kom till efter att jag gått. :) fina!