fredag 17 juli 2009

Födelsedagskort

Idag (fredag) är Mammas riktiga födelsedag, och imorgon (lördag) fyller Mormor år - så jag postade dem varsitt kort igår. Hade absolut ingen pyssellust, så korten tog evigheter att göra, och blev inte direkt märkvärdiga. Men det är ju tanken som räknas, eller hur...?!? =)


Det lila kortet till Mamma, med 'Grattistextruta' från FormaHantverk samt 'Flicka med blommor (Katrin)' från TingturaDesign. Inte förrens jag la in bilderna i datorn upptäckte jag att solstrålarna genom persiennen syns på fotona...


Ett grönt kort till Mormor med 'Brevbakgrund' från Stämpelboden stämplad med WaterMark-dyna, 'Singelros' från Inkido färglagd med akvarellpennor samt 'Grattis med hjärta' från FormaHantverk silverembossad.


Dekorerade kuverten lite också, med 'Grattiscirkel' från InkyWings samt en av stämplarna från stämpelsetet 'Hurra!' från Panduro. Även här ser man lite skuggor från solen genom persiennen.


3 kommentarer:

Hanna sa...

Åh, vilka fina kort du gjort! :o)
Du är verkligen duktig.
Hittade precis din blogg - och jag kommer tillbaka!!! Såå mycket snyggt! ;o)
Ha det bra!
Kramar från Hanna

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Jättefina, enkla och stilfulla, kort! Både mamma & mormor lär ju bli glada för dem!

Kul med dekoration även på kuvertet, det brukar jag nästan alltid glömma...

Smart lösning med dina stämplar! Har tänkt tanken några gånger, men fan... jag pallar inte stämpla upp alla motiv.. Så måste man bara rengöra stämplarna sen. ÖÖööörk, vilket heltidsjobb!
Nä, jag får nog hålla mig till att rota än så länge *ler brett*

Hoppas allt är bra med dig!
Ha de bäst!
Kram / Angelica

Hanna sa...

Hej igen! :o)

Du frågade lite om pärldjuren på min blogg - kan vara lite klurigt till en början, men kan jag så kan alla!!! ;o)
Mönstren till djuren har jag delvis kommit på själv, delvis hittat i böckerna "Perledyr", "Nye Perledyr" och "Flere Perledyr" av Ingrid Moras. Böckerna finns att köpa på Panduro Hobby.
Om det är något du undrar över,
är det bara att maila! Hjälper gärna till om jag kan.
Ha det bra,
Kramar från Hanna