söndag 14 juni 2009

Försäljning och pengaförvaring

Jag fick beställning på två änglar till nu i helgen; en grön och en genomskinlig. Sakta men säkert minskar det i min lilla änglaburk... Det var en kompis arbetskamrat som köpte änglarna, så jag passade på att göra lite reklam för mig själv och min blogg =)


Förpackade änglarna i små zip-påsar (kanske inte snyggaste lösningen, direkt...) och på baksidan av ett mönsterpapper skrev jag ner bloggadressen samt namn och årtal.


Det har ju blivit några sålda kort och änglar i år, och jag tänkte att jag ska använda dessa pengar till något speciellt. Jag har ju inte köpstopp som min kompis Maria som gjorde en jättefin sparbössa när vi pysslade sist där hon ska stoppa i "växelpengar" under året och sen handla massa pysselsaker nästa år - utan jag handlar ju lite vad jag vill, när jag vill... Även om jag försöker dra ner på mitt pysselshoppande... =)

Eftersom jag sparar på precis allt som skulle kunna vara bra att ha till något, så hittade jag en Pringles chips-burk som jag "sågade" bort en bit i mitten på och sedan tejpade ihop igen. (Detta för att locket inte fastnade på den avsågade nederdelen, utan man behövde "ringen" som är i toppen av röret också.) Dekorerade med blommigt mönsterpapper från Panduro, dock blev första försöket inte bra så det var bara att börja om från början. Försökte dölja de slitna kanterna på burken med tejp, och det enda jag hittade var en röd tejp. Ordet PYSSELPENGAR är utstansade i vitt, och dessutom dekorerade jag med en silverglänsande fjäril och en utstansad blomma. Eftersom locket är genomskinligt embossade jag 'Blomma i linjer' från TingturaDesign med svartglittrigt embossingpulver på svart papper och limmade fast.






KramKram,

1 kommentar:

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Så söta änglar! Fiffig förvaring tyckte jag!

Chipsburken fick ju en rejält snygg altring - att spara pengar på det viset är ju nästan lite roligt, ska ta idén till mig!

Ha de så gott!
Kram / Angelica