tisdag 2 juni 2009

Helgen i Stockholm

Vilken underbar helg vi hade i Stockholm! Det var ju dags för naprapatexamen för LillaSyster och J, med examenscermoni samt bankett på Grand Hôtel. Känns lite konstigt nu att allt är över, efter all planering vi haft för denna helg. Hotellövernattning på Södermalm bokades redan i november, det har bokats bussar, letats kläder och skor samt gjorts kort... ;)

Hotellet var bra, examenscermonin var fin, talen många och långa, maten på banketten enormt god och sällskapet trevligt! Det enda som ställde till det lite var väl Stockholm Marathon - taxin kunde bara köra halvvägs till Grand och vi befann oss helt plötsligt på "fel sida"... Grand på ena sidan, vi på andra och i mitten avspärrningar och tusentals marathonlöpare...!! Och ingen av ordningsvakterna verkade veta något. Det slutade med att vi fick gå till närmsta tunnelbanestation (som inte låg så nära) och sedan via massa rulltrappor och en lång perong kom vi upp i närheten av Grand.

Korten jag kämpat med sen ett tag tillbaka blev uppskattade, likaså örhängena i silver som jag gjort till LillaSyster. Skoj =)


Det blev ett nästan identiskt askkort som det jag gjorde till Mamma...


...det enda som skiljde var väl texten och innehållet.


Örhängena i silver. Hade sett något liknande på nätet, men mina blev inte alls som de som jag försökte härma... De stora ringarna skulle ha behövt vara ännu större - men resultatet blev ganska bra ändå =)


Korten med stort K... =)
Som jag kämpat med dessa! Alla mina idéer gick åt h-vete... Den idé jag var mest nöjd med var att texten i kortet skulle visas efter man vikt ut händerna åt varsitt håll och sedan vikt gubben nedåt - men det var omöjligt att få till. Det blev ett "vanligt" kort istället. Symbolen med händerna och gubben är Naprapathögskolans logga, och enligt hemsidan är blått och vitt deras färger.


Kramar

2 kommentarer:

Ann-Katrin sa...

Hei, så hyggelig at du vil være med på blogcandyen min. Lykke til.

Maria sa...

dom blev ju jättefina korten. även om dom inte blev som planerat. :)