lördag 27 juni 2009

Ännu mer fotboll...

Det här börjar ännu en gång kännas mer som en sportblogg än som en pysselblogg... =) Tursamt nog gick jag ju inte ut på balkongen under andra halvlek i gårdagens fotbollsmatch mellan Sverige och England i U21-EM. Vilken vändning av Sverige!! De låg under med tre mål men hämtade upp allt under andra halvlek. Det blev två spännande förlängningskvartar och sedan en hemskt spännande straffläggning. Tycker så synd om grabbarna som missar!! Denna gång gick det inte Sveriges väg - men fatta vilken underbar framtid svenska landslaget har med dessa fantastiska unga spelare!

Idag hade vi syjunta i det fina vädret. Det broderades, stickades halsdukar, syddes lapptäcken och kollades klädmönster. Vi åt gott och var till en tygaffär och kollade runt. En riktigt trevlig dag! Själv broderade jag inte många stygn, utan satt mest och klippte ut fjärilarna jag började med för några kvällar sedan.

Efter syjuntan blev jag upphämtad av Mamma och så åkte vi och såg på fotboll... =) ÖSK hade träningsmatch mot Assyriska. Är ju van att stå på ena kortsidan, men idag var det gratis entré och fria platser så vi satt på 5:e raden på ena långsidan. Roligt att komma spelarna så nära! Eftersom vi bara var några hundra på läktaren mot normala 8000-9000 så hörde man spelarnas rop till varandra på planen också - skoj det med!

Grillning tillsammans med Föräldrarna och LillaSyster fick avsluta kvällen. Imorgon blir det troligtvis bad med S och N, för vädret ska visst fortsätta så här =)

KramKram,

1 kommentar:

Hanna sa...

Skönt att du hittade en skugga under matchen. Jag har varit med Veronika till Plantagen nu på eftermiddagen. Hoppas du fick sms:et om fågelburen? Den var jättefin!

Min pall i min hall har flyttat till vänster om ytterdörren, i gången mot köket. Den fick plats där utan att man springer in i den.

Badat något? Jag tog en sval dusch när jag kom hem nyss, vore skönare med ett dopp i havet. Hoppas det blir sånt här väder när jag är i Skåne. Kram