onsdag 6 maj 2009

Stolt StoraSyster...!!

Idag har jag och Mamma varit till Stockholm - inte för att shoppa, utan i första hand för att lyssna på när LillaSyster redovisade sitt examensarbete. Något som hon gjorde suveränt bra!! =)

Dessutom hann vi med lite shopping... Dock gjorde jag inte av med några stora pengar!


Mönsterpapper (som här ser brunt ut, men det är svart botten) samt fjärilar och hjärtan...


Först besökte jag ElGiganten, där de hade en korg med "köp 2 betala 10kr". Hittade där svarta fothörn som jag varit lite på jakt efter, och sen blev det ett post-it block modell större. Ett besök på Panduro är ju tradition när man är i Stockholm trots att vi har två egna Panduro-butiker i Örebro-området - och där hade de 30% på mönsterpapper... Jag har ju köpt en del mönsterpapper på Stellas.se de senaste dagarna, så jag har egentligen så det räcker en lång tid framöver - men de hade ju de svarta papprena med olikfärgade blommor som jag totalförälskade mig i när jag såg dem första gången i katalogen!! Så det blev två sådana för sammanlagt 14 kronor. Dessutom passerade vi en butik som hade utförsäljning på smycken och därinne hittade jag ringar med fjärils- och hjärtmotiv, både i "nylonstrumpbyxsmaterial" och paljetter. Så det blev 10 stycken som jag redan lirkat bort ringstommen på och tänkte ha till att dekorera kort med. De kostade 2 kronor/styck så det blev ju 20 kronor.

Jag gjorde alltså av med 44 kronor på shopping, samt 100 kronor för bussen och dessutom god grekisk lunch för 75 kronor. En helt acceptabel dag ekonomiskt sett... ;)

Dessutom har jag ännu en gång gått runt och "specialstuderat" olika smycken - så imorgon åker nog bland annat pärlor, tråd och smyckestänger fram...!!

1 kommentar:

Monica sa...

Ja det är verkligen en kanonvikning! :-) Användbar i alla lägen. Hittade du hur man gjorde på youtube? Annars förklarar jag gärna, det är bara att säga till så skissar jag ner det. Nu ska jag sova, lång dag i skolan imorgon...
Kram kram!