söndag 31 maj 2009

Mors dag

Vi har gratulerat vår kära Mamma idag på Mors dag, men jag gjorde det även i onsdags - några dagar för tidigt. Jag hade mer eller mindre lovat att göra henne några örhängen, och sen såg jag ett spännande inlägg på InkyWings blogg med en sak som jag var sugen att testa - så det blev en liten extra gåva till Mors dag.


Detta är mitt försök till ett "Kort med skuffe". Svartembossade swirls på svart botten, och ett rött band runt...


...en klädd tändsticksask. Röd hjärtbrads som handtag på lådan, och swirls stämplade med WaterMark-dyna på kanterna. Knyter man upp rosetten så kan man öppna upp locket/kortet...


...där det står en hälsning. Samt dra ut lådan och där under lite mönstrat tunt papper fanns två par örhängen.


Ett par örhängen med svarta pärlor, samt ett par med silverfärgade kvadrater med pärlemorfärgade pärlor.


Örhängena och "lådkortet"


Mamma blev så glad över presenten, och så nöjd med lådkortet att jag fick gå hem och göra ett till... Men vem som fick det, och vad som var i visar jag inte förrens imorgon ;)

Kramar

Inga kommentarer: