tisdag 5 maj 2009

Letar inspiration och idéer


När jag ändå höll på och städade i pysselskåpet åkte alla mina hobbytidningar fram...

Jag prenumererade i flera år på tidningen "Hobbyidéer", en tidning som jag verkligen älskade. Det var alltid lika roligt och spännande att se tidningen ligga på hallmattan när man kom hem, för då visste man att dels skulle man få trevlig läsning och dessutom massa nya spännande pysselidéer!

För något år sedan slogs "Hobbyidéer" ihop med "Kreativa Kvinnor", en tidning om bland annat klädsömnad. Namnet är nu "Kreativa Kvinnor", och är - enligt mig - en stor besvikelse... =( Jag gillar inte att sy, och kan varken sticka eller virka, och det är i stort sett bara det tidningen handlar om nu - tillsammans med lite planteringstips och resereportage. Min prenumeration tar snart slut, och jag tänker inte förnya den!

Dock har jag alla tidningarna sparade - och igår kom de alltså fram för att ge lite inspiration. Både för korttillverkning, smyckestillverkning och lite annat. Vi får väl se om något av det kommer upp här i framtiden... =)

Inga kommentarer: