fredag 29 maj 2009

Kusinbarn nummer 25...

Sedan en tid tillbaka har de Cyber Crop på Tingtura Designs forum. (För de som nu sitter som levande frågetecken kan berätta att Cyber Crop är en utmaning/tävling som anordnas i forum eller på bloggar där man ska tillverka kort eller scrapbookingsidor efter vissa utmaningar, man lägger sedan upp sina alster i bloggen eller forumet och sen utses vinnare i de olika kategorierna. Om jag fattat det rätt...) Jag är inte med där, men jag testade mer eller mindre en av deras utmaningar igår - nämligen snabbscrap... På 30 minuter ska man tillverka ett alster - man ställer en klocka, väljer ut material, stämplar, färglägger, klipper, klistrar och dekorerar. Det låter kanske lätt, man tror inte att tiden går så snabbt som den gör...

Jag testade alltså detta igår. Mitt 25:e kusinbarn föddes i helgen, och jag har hela veckan tänkt att jag skulle få iväg ett kort för att gratulera till den lilla tösen, och igår (torsdag) insåg jag att det vore trevligt att få iväg kortet innan helgen. Detta kom jag på strax efter 17, och postlådorna tömmer 18...

Så på drygt 35 minuter hann jag inte bara tillverka ett, utan två kort =) Förutom kortet till min kusin M och hans C, gjorde jag även ett kort till deras 3-åriga dotter A som nu är storasyster. Jag "fuskade" lite och använde färdigköpta kort, men jag täckte dem med papper och stämplade motiv. Hade ingen passande textstämpel, och eftersom S installerade program på min dator kunde jag inte skriva ut något heller - så det blev bara text inne i korten.


Kortet till föräldrarna. Ett beige-gult kort som jag satte en bit mönstrat papper på. Stämplade 'Liten flicka i klänning (Moa)' från Tingtura Design och färglade med akvarellpennor. Placerade henne på en cirkel vitt papper med silverprickar längs kanterna.


Kortet till storasyster A. Behöll en del av det rosaglittriga kortet, och satte dit en bit rosa papper i mitten. 'Liten flicka i klänning (Moa)' och 'Flicka kramar hjärta (Ella)' från Tingtura Design, stämplades och färglades med akvarellpennor.


Kramar

2 kommentarer:

Hanna sa...

Helt bedårande kort!

Anonym sa...

Hej !
Tack för de underbara korten !
A vart jätteglad och vi andra också !
Ha det gott hälsa
Kram C