söndag 12 april 2009

Vita ägg!!

NU - lagom när påsken nästan är över har jag äntligen lyckats få mina påskägg mer eller mindre helt vita... Eftersom jag inte direkt har någon användning för dem nu, och jag dessutom inte riktigt vet hur jag vill dekorera dem får de nog packas ner i påsklådan och komma fram till nästa påsk istället. Då har jag förhoppningsvis kommit på hur de ska se ut!

När jag ändå hade den vita akrylfärgen framme passade jag på att måla ett lager vit färg på styrolitäggen också. Även dessa får vänta med att bli dekorerade tills nästa år, men nu är de i alla fall grundmålade.


Det lilla ägget målades ÅTTA gånger och det stora målades ELVA gånger... Jag tömde halva flaskan med färg! Ska jag göra om detta någon gång måste det göras på annat sätt!!


Styriolitäggen stack jag tandpetare i och placerade dem sen på/i locket till mitt durkslag så att de kunde målas och torkas utan massa kladd.

1 kommentar:

Maria sa...

varkar ju jättekonstigt med din akrylfärg! Den jag har täcker ganska bra. Du måste ha en ganska tunn färg, eller?!

Kajsa hade gjort lyxiga pimpade ägg i år. finns en bild på: http://244kvm.blogspot.com/

ses på pysseldagen!