fredag 3 april 2009

Smycken av krympplast

Har pysslat lite med krympplast idag också. Dels gjorde jag några nya hängen/berlocker, och sen så monterade jag ihop några av dem till smycken. Har inte "vågat" röra de genomskinliga med svarta stämpeltryck än, eftersom de ännu inte torkat. Så det blev bara den svarta krympplasten jag använde. Kanske inte världens mest avancerade smycken, men detta är egentligen bara ett första test...

Örhängen där jag stansat ut med RetroFlower Medium-stansen, och fäst på tunna kedjor.


Har använt hjärtstansen till dessa berlocker. Vissa av dem har silvermönster, där jag stansade på stämpelmotiv som ej blev så lyckade.


Large Daisy-stansen är använd till dessa blommor. Även här är det lite silvermönster.


Pussel-stansen har använts här, tillsammans med fyrkantsstansen. Den övre pusselbiten är stämplad i silver.


'Ella/Flicka kramar hjärta' från TingturaDesign är stämplad med silver.


Örhängen med utstansade fjärilar.


Det tog ungefär lika lång tid att försöka fotografera dessa smycken, som det tog att tillverka dem... Och bilderna är inte ens bra!! =(

-->

Inga kommentarer: