tisdag 21 april 2009

Seger och en lånad bok

Detta är ju en pysselblogg, och ingen fotbollsblogg, men jag måste nog ändå börja med att glädja mig lite åt gårdagens seger för ÖSK mot Helsingborg =) 2-0!! Härlig match, men sååå kallt! Blir nog att plocka på sig ännu mer kläder till på torsdag då det förhoppningsvis blir ännu en kanonmatch mot Kalmar...

Är väldigt pysselsugen idag, men känner mig ganska orkeslös. Tror att gårdagens tandläkarbesök fortfarande "spökar" lite.... Kanske blir bättre senare idag.

Förhoppningsvis har kortet jag skickade i söndags kommit fram till Johanna nu! Hon bjöd på så trevlig och god lunch på annandag påsk så jag tyckte det var värt ett tackkort. Dessutom fick jag låna hennes farmors gamla märkbok, så tackkortet var även för detta.

Lite faschinerande med dessa märkböcker, att de verkligen satt och broderade sina initialer fint på diverse textila produkter. Det var en hel del fina stilar med i boken, dock verkar det som om det på den tiden inte var så vanligt med namn som började på Q, eftersom den bokstaven ofta saknades. Dessutom var det väldigt ofta en och samma bokstav för I och J - kan själv tycka det är lite förvillande, särskilt om det bara står initialer...

Tackkortet jag skickade gjordes i alla fall med hjälp av Johannas märkbok. Blomrankan nere i hörnet hittade jag i boken, likaså bokstäverna till ordet TACK. Jag har ju inte införskaffat någon Quickkutz eller liknande än, så jag får klippa ut mina bokstäver själv. Lite pilligt, men det fungerar.


Märkboken, som trycktes 1938...

Stilen på den högra sidan använde jag till kortet...


1 kommentar:

Hanna sa...

Heja ÖSK! Larvigt av Henke Larsson att klaga på konstgräset. Han är nog bara en dålig förlorare. Jag väntar nog framåt sommaren innan jag ställer mig på Behrn arena och tittar på fotboll.

Håller på att tillverka en vadderad sänggavel nu. Väntar på att lakanet jag ska ha runt ska torka i tvättstugan innan jag kan göra färdigt. Sänggaveln kommer med största sannolikhet upp på min blogg sen ;0)