torsdag 23 april 2009

Saknar rätt verktyg...

Jag har nog nämnt byrån jag har i köket. Byrån från ett stort svenskt möbelvaruhus, som är jättebra för förvaring, men där botten på lådorna hela tiden släpper... Jag tror nog att denna byrå i första hand är tänkt att innehålla kläder som väger lite mindre än massa hobbysaker - så jag kan egentligen inte skylla på tillverkaren. Dock är det så frustrerande när den lilla plastbit som ska hålla fast lådans botten släpper, för då går inte lådorna att skjuta in ordentligt... Vet inte hur många gånger jag fått plockat ut lådorna, tömt dem och skruvat ihop dem igen.

Nu har jag i alla fall i över en månad gått runt och irriterat mig på att en av lådorna inte går att skjuta in, så idag tänkte jag fixa till det. Dock hittade jag ett gäng gamla knappar i denna låda, som jag länge tänkte göra om till smycken - och blev sittandes med dem istället. Upptäckte dock efter ett tag att jag inte riktigt har rätt verktyg för detta jobb, utan jag skulle behöva en ordentlig fil eller rasp som är bra till metall. Får nog bli ett besök i Pappas vertygsförråd senare idag för att se om han har det jag behöver.

Återkommer... =)

Inga kommentarer: