fredag 10 april 2009

Frustrerande...

Idag har det varit en mycket frustrerande dag!!

Dels så fick jag för mig när jag plockade fram påskpyntet att jag ville dekorera om mina påskägg. Hade tre godisägg; två vanliga "traditionella" och ett lite mer "modernt". Dock insåg jag att det stora traditionella ägget inte var av så bra kvalitet, så det blev bara två av äggen som skulle målas om. Jag har aldrig förut målat med akrylfärg, men köpte några flaskor bara för att testa. Nu har jag målat äggen SJU gånger... och det lilla är mer eller mindre helt täckt nu, men det stora måste jag nog måla minst ett par gånger till =(


De tre äggen, varav bara det lilla samt det "stående" ägget målas om...

Vet inte om det är något fel på färgen, eller mig... ;) S som har en del vana av akrylfärg säger att det kan täcka ganska dåligt, och jag kan ju själv förstå att det tar lite tid att täcka över ett mönster med vit färg - men så många gånger...?! Kanske skulle ha gjort på något annat sätt?!?



Dagens andra frustration har ingenting med pyssel att göra. Var iväg på säsongens första hemmamatch för ÖSK idag på eftermiddagen. Lyssnade ju på premiärmatchen mot Djurgården på SR's webbradio i början på veckan, och besvikelsen över 0-1 förlusten pga straff var stor. Det lät ju nämligen som om de spelade bra! Idag fick jag se det själv... Bra spel med många chanser på mål, men tyvärr gick inga bollar in. Och sen förlust igen - på grund av ett ganska omdiskuterat mål för Elfsborg =( Okej, bara två matcher spelade än så länge - men inga poäng. I år har jag köpt säsongsabonnemang på ståplats och tänker se alla 15 hemmamatcher, och ska det fortsätta så här så kommer det verkligen kännas som slöseri med pengarna...


Lite pyssel med fotbollsanknytning ändå... Dekorerade tändsticksaskar förra året till några ÖSK-supportrar i min närhet, med ÖSK's logga samt en av hejarramsorna =)

Inga kommentarer: