måndag 27 april 2009

De populära Dymo-textremsorna

Då och då när jag kollar runt på bloggar och forum ser man kort och layouter där det använts Dymo-textremsor för text eller datum. (Dymo - ni vet de där märkmaskinerna där man vrider på en "ratt" för att få fram rätt bokstav, trycker till på ett handtag, vrider till nästa bokstav osv... tills man fått fram en remsa där texten är lite upphöjd.) Jag har själv en budgetvariant av Dymon, en för barn som jag köpte på Clas Ohlson för en väldans massa år sedan. Dock har jag inte använt den till mina kort än.

Jag har istället gjort kylskåpsmagneter av remsorna. Man kan i och för sig kanske inte kalla dem för magneter, eftersom de inte lyckas hålla upp någon tyngd - men de har magnetisk baksida och sitter på mitt kylskåp så helt fel är väl inte ordet... =)

Jag har valt att skriva ut några citat med Dymo-maskinen och klistrat upp dem på magnetark. Sen sitter de där på kylskåpet - ett antal kloka tankar som jag ser varje gång jag ska öppna kylskåpet.

De är väl inte jättetjusiga, skulle säkert kunna göra dem mycket finare genom att använda Photoshop och fixa till lite fina bilder - men jag gillar dem som de är! Så de får sitta kvar ett tag till... =)


Bilden blev inte den bästa eftersom blixten reflekteras, och att ta utan blixt gick inte alls. Dessutom har jag samlat ihop mina citat på ett ställe för den här bilden - normalt sitter de lite huller-om-buller med allt annat jag har uppsatt på kylskåpet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Dymo-text är skönt retro. Ska faktiskt köpa en sådan. Det kan bli coolt på kort. :-)