onsdag 11 mars 2009

Testat att göra en ask

Jag gillar att sitta och kolla på olika pysselbloggar - och hittar då och då idéer som jag vill testa själv. För någon vecka sedan "snubblade" jag in på en blogg där tjejen gjort små askar med ExtraDrops-asken (halstabletter eller liknande) som mall. Tyvärr kan jag inte komma på vilken blogg det var... så personen kan inte få äran här - men jag har i alla fall talat om att idén INTE var min från börjat =)

Hade tursamt nog en ask hemma, som jag öppnade och scannade in, förstorade i Word, skrev ut och hade som mall. Eftersom jag vet sedan förut att de mallar jag gör inte brukar bli de bästa - jag har en förmåga att både rita och klippa snett... - så gjordes första asken i ett papper med en mycket konstig cerise färg som fanns med i något kartongarks-block jag köpt och som jag omöjligt kan komma mig för att använda till något annat på grund av färgen!

Självklart blev asken lite sned, och jag la inte ner hela min själ i dekorerandet eftersom det bara var ett test. Tanken är väl att man ska kunna ge bort godis eller liknande i den...


På bilden ser faktiskt asken "bara" rosa ut - det är den INTE i verkligheten!! Använde min nya stans som inhandlades på mässan i helgen; RetroFlower Medium (den bakre stora blomman)


Inga kommentarer: