fredag 20 mars 2009

Fredag - och syjunta...

När vi någon gång i mitten av januari bokade in dagens syjunta kändes det som om det var evigheter tills idag - men dagarna bara rinner iväg... Denna gång var vi hos mig vilket innebar att det var jag som fick tänka till lite när det gällde maten. Vi har nämligen lite allergier i vår syjunta... Och ordet LITE är egentligen helt fel. Men allergilistan vi sammanställt är guld värd!

Fixade enchiladas med quorn och en grönsallad. Blev riktigt lyckat faktiskt, och inte alls svårt. Roligt också att de blev ätbara, eftersom fastighetsskötaren varit här idag på eftermiddagen och konstaterat det jag en längre tid misstänkt; min ugn har mer eller mindre lagt av...!! Så nu kommer jag få en ny spis inom en snar framtid =)

Hade ju lite funderingar över vad det skulle bli för projekt för kvällens syjunta. Plockade fram broderiet med solrosor, men kände att det var alldeles för rörigt - vill ju kunna prata lite också, och inte bara sitta och räkna stygn... Att testa stickringarna fanns ju också som förslag - hann dock inte hitta något garn. Istället blev det ännu ett borderimönster tillverkat i PhotoPearls-programmet. Denna gång en bild på Audrey Hepburn. Har inte kommit så långt än, så jag vet inte riktigt om resultatet kommer bli bra - det visar sig väl...

Broderiet kommer bli i vitt och svart, och mönstret skulle också blivit i dessa färger - dock blev det lila... Även denna gång är mönstret ganska stort, utskriften blev på 12 A4-sidor - men broderiet kommer bara bli 17 x 14 cm.

1 kommentar:

Anonym sa...

Blir avis, vill också kunna brodera. Jag kan bara vanligt broderi. Korsstygn lärde jag mig i syslöjden, tror jag... Men inte kommer jag ihåg hur man gör. Samma med stickning, mamma är en hejare på att sticka, jag urdålig...