fredag 6 mars 2009

Favoriterna!!

Så var det då dags; Nordiska Stämpel och ScrapMässan i Göteborg. Ska bli mycket spännande att se hur morgondagen blir! Har kollat runt på de olika utställarna/webb-butikerna - och har någorlunda koll på vad jag kan tänka mig att köpa. Har några saker jag verkligen vill ha tag i, och sen också en lista på sådant jag ska kolla efter och kanske köpa. Har även fått en lista av LillaSyster på saker som hon gärna vill att jag köper med åt henne.


Dock har jag ju (som jag nämnt tidigare, och som många av mina vänner sett) redan väldig mycker pysselsaker!! Har suttit och tittat igenom lite foton på saker jag gjort och upptäckt att en detalj som återkommer i många av mina kort är en av mina mönstersaxar. Tänkte därför visa mina TRE favorit-verktyg i mitt skapande när det gäller pappershobby.


MÖNSTERSAXEN... Har en del mönstersaxar, men detta är den absoluta favoriten. Man behöver inte klippa rakt med denna, eller försöka följa ett mönster - eftersom saxens mönster är lite ojämt i sig. Det är bara att klippa, och blir det fel så klipper man lite till... (Klicka på bilden och titta på den röda remsan som ligger under saxen så förstår ni kanske lite bättre)


EMBOSSINGFÖNEN... Det här måste ju vara en av de bästa uppfinningarna inom pappershobby!! Har sagt det förut - och säger det igen; äääälskar embossing! =)


STANSAR/PUNCHAR... Jag har ingen Cuttlebug, Sizzix, Revolution eller liknande maskin. För ett tag sedan ville jag köpa en Silouette, men priset (3200kr) fick mig till slut att tänka om. Jag använder istället mina stansar flitigt. Ett tag har det verkat som om de "gamla herderliga" stansarna är på väg att försvinna helt eftersom Cuttlebugen & co tagit över - men nu har vissa webb-butiker börjat ta in dem igen.
Jag har måååånga stansar, jag vet. Men de är inhandlade under lång tid, och vissa har jag fått i olika pysselklubbar och bokklubbar. Och så är de ju - enligt mig i alla fall - så otroligt användbara...!!


Förutom dessa tre favoriter så är självklart mina STÄMPLAR också viktiga och omtyckta! Där kanske jag också kan göra en topp-lista någon gång. Med de absoluta favoritstämplarna. Dock får det vänta ett tag, man vet ju inte vad jag kommer hem med efter helgens mässa... ;)

1 kommentar:

Maria sa...

Dina stansar är mina favorit-verktyg också. ;)

Hoppas mässan var allt du villa att den skulle vara.