måndag 9 februari 2009

Gammalt inredningspyssel

Har ju som jag skrev i föregående inlägg inte världens pyssellust just nu... Dock tänkte jag visa upp lite äldre saker jag gjort, som inte visats här förut.

När jag flyttade in i min lägenhet fick jag badrummet totalrenoverat. Nytt badkar, toalettstol och handfat, nylagt golv och vitt kakel runt badkaret från golv till tak. Det kändes jättefräscht med allt det nya, men allt var ju så vitt... Dessutom har mitt badrum ett litet fönster som har solljus som lyser in under större delen av dagen - och man fick nästan ont i ögonen av allt ljus i det vita badrummet.

Men efter en kväll med en rulle svart kontaktplast samt några decimeter röd kontaktplast, sax, linjal, penna och enormt mycket tålamod så fixade jag till tjusigt rutigt kakel på två av väggarna... =)

En väldigt mörk bild... Några kakelplattor är röda, men det syns dåligt här.

Tröttnade efter ett tag på att det var så svårt att göra rent väggarna, så jag plockade bort allt. Dock kan jag sakna det, och funderar lite på att göra om det hela. Måste bara samla ork för att klippa ut 102 kontaktplastkvadrater igen...

Inga kommentarer: