tisdag 10 februari 2009

Från mina lådor...

Här kommer ännu lite fler saker med varierande ålder - denna gång smycken.



Örhängen gjorda av små vita pärlemofärgade pärlor på hattpinne.


Örhängen gjorda av silvertråd och stora svarta kulor. De är tunga...


Armband som är tillverkat av grönlandspärlor uppträdda på säkerhetsnålar och sen sammanlänkade med resårsnodd. Tyvärr är armbandet lite för tight, så jag brukar vara randig på armen efter någon timma. Dessutom är man lite småorolig för att någon av säkerhetsnålarna ska gå upp... Har för mig att jag gjort ett likadant i olika svarta nyanser, men hittar det inte - det kan vara så att Mamma har fått det.


Örhängen jag gjorde när jag eventuellt skulle ställa ut lite saker till försäljning i höstas. Det blev dock inget av denna gång - och de har legat i en låda sedan dess. Ganska fina faktiskt, om jag får säga det själv... =) Kanske skulle börja använda dem?! Tillverkade av olika pärlor, tunna kedjor och hjärtan.


Ytterligare ett par örhängen som är lite för tunga för att de ska vara bekväma. Var bara tvungen att testa att göra dem. Små mosaikplattor i svart upplimmade på örhängesstift.


Armband i mockaband som jag har ett antal i olika färger. Väldigt enkla att göra, allt som behövs är mockaband, sax, textillim, dubbelhäftande tejp, några tyngder och ett rutigt kollegeblock för att få arbandeet någorlunda rakt.


Örhängena från i julas. Billigare och enklara kan det knappast bli; två öronkrokar och två små julkulor från Ikea...


Ännu ett par tunga örhängen. Silverfoild-hjärtan i vitt/genomskinligt, några pärlor och hattpinnar.


Några hängen som också blivit liggandes sen försäljningen som inte blev av i höstas. Tror jag tänkte ha dem som halsbandshängen, men de kan nog också funka bra som örhängen.


Ett armband som är gjort av små pärlor och tunn elastisk tråd. Enligt instruktionen ska de också passa utmärkt som dekoration på värmeljusglas eller som servettringar...



Inga kommentarer: