tisdag 20 januari 2009

Varit ganska kreativ...

Har haft en förskräcklig huvudvärk för andra dagen i rad nu. Har försökt med värktabletter, sömn, frisk luft - men ingenting fungerar känns det som. Kände att jag behövde sysselsätta mig med något för att försöka tänka på annat än mitt värkande huvud. Har därför tillverkat lite kort...


Stämplat med röd stämpeldyna och embossat med transparent embossingpulver på ljusgrått papper, svart botten med en bit vit papper klippt med mönstersax, silvrig PeelOff-stickers samt genomskinliga fotohörn.


Stämplat med röd, blå, grön och gul stämpeldyna och embossat. Vit botten med svart papper klippt med mönstersax. Även en svart rand målad längst kortets kanter (som syns dålig pga inscanningen).


Stämplat med tre olika lila stämpeldynor och sedan embossat. Lila botten. Det syns inte på bilden men jag har också målat med silverpenna runt de vita fyrkanterna.


Tulpanstämpel som är embossad och färglagd med akvarellpennor. Svart botten med rundade hörn. Silvrig PeelOff-stickers. Dessutom har jag använt en bit silvrigt papper bakom tulpanen. Hade sparat den från Systembolagets presentförpackning med små glöggflaskor... "Den som spar han har..." =) Man ser ju till och med hur bra det speglas - det är jag och min kamera som syns vid sidan av blombladet!

2 kommentarer:

Anonym sa...

en dum fråga kanske, men måste man använda någon speciell stämpel färg för att det ska funka med embossing?

Sara

Anonym sa...

SVAR: Nej, det tror jag inte... Det finns speciell embossingstämpeldyna som är ofärgad, eller svagt färgad, som torkar långsammare - och därför ska vara bra vid embossing. Men jag använder oftast "vanliga" färgade stämpeldynor och genomskinligt embossingpulver, och det funkar jättebra... =)