onsdag 28 januari 2009

Snart kan jag också... =)

Jag skadade mig på jobbet för drygt sex år sedan. Skulle plocka isär en maskin, och tappade taget om ett 12 kilo tungt lock. Tyvärr var jag ganska nära marken, så jag hann inte få bort hela handen - utan klämde vänster pekfinger mellan golvet och locket... Man klämmer sig ju ibland, så det var ju inte så stor grej just då. Fick dock gå till företagssköterskan dagen därpå för att få fingret tejpat så jag inte skulle kunna böja det, en vecka senare blev det besök hos läkaren, och sen fick jag sitta hemma en månad med fingret fixerat. Började jobba igen, men några månader senare blev det läkarbesök igen pga enorma smärtor och maxdosen värktabletter. Ytterligare en månads sjukskrivning, besök hos handkirurgen, ultraljudsbehandlingar, fingergymnastik osv osv... Nu gör det inte lika ont längre, men jag kommer nog alltid ha problem, tyvärr!

Tursamt nog var det ju vänster pekfinger - vågar inte tänka på hur det varit om det var höger... Så förutom en molande värk då och då har jag inte så jättestora bekymmer. Dock kan jag varken sticka eller virka på grund av detta. När syjuntan träffas så kan M, L och J både sticka, virka och brodera - medans jag sitter där med mitt broderi, för det är allt jag klarar av. Och det kan bli lite tjatigt i längden...

Men nu ska det bli ändring på detta! Har sett dessa stickringar förut, men det var inte förrens KusinbarnetA gav MosterI en mössa stickad på en sådan ring som jag blev intresserad. Har varit lite sugen att införskaffa en, men eftersom man behöver olika storlekar på ringen beroende på vad man vill tillverka så har det inte blivit av. Hittade dock ett set med fyra ringar hos Slöjddetaljer för billigare pris än någon annanstans, så i helgen lämnade jag in en beställning.

Har precis hämtat dem, och är lite sugen att prova. Dock har jag "lyckats" få någon form av nackspärr - så jag väntar nog tills jag känner mig lite bättre!


Färgerna är väl inte de vackraste... =)

4 kommentarer:

Anonym sa...

vilken diameter är det på den största? Jag har köpt den största på panduro och tycker mössan blir jätteliten. / Linda

Anonym sa...

SVAR: Hittade ingen information om måtten någonstans, så jag fick plocka fram måttbandet...
Om jag inte mätt helt galet är ringarnas diameter 27,5 - 22,5 - 17 - 12.

Maria sa...

spännande! har inte använt eller sett nån använda nån sån. Du får ta med på nästa junta och visa hur den funkar. :)

Anonym sa...

ok tack för svaret min är 22.. jag hade för mig att dom hade en större på panduro men när jag frågade så fick jag bara ett väldigt otrevligt svar tyvärr.