söndag 4 januari 2009

Pyssel i datorn

Tittar ju runt en del på olika bloggar för att få inspiration, och brukar spara de idéer jag får där. Jag har inte riktigt fattat det där med Scrapbooking än, men många av dessa layouter går ju även att använda vid korttillverkning.

Ganska vanligt är olika bakgrundspapper med text, och olika cirklar med datum eller olika fraser. Har sett att cirklarna finns att köpa som stämplar, men tycker att det är lite onödigt att inhandla sådana som man kanske inte använder så ofta... Har därför suttit idag och "lekt" i Word, och tillverkat egna cirklar och texter. Jag har inte testat att skriva ut dem än så jag vet inte hur det färdiga resultatet blir - men i datorn ser det riktigt fint ut... =)

Kort med dessa cirklar och texter kanske kommer här i framtiden, men tills dess får ni nöja er med ett collage med lånade bilder från nätet på några av de idéer jag testade i Word.




Inga kommentarer: