lördag 3 januari 2009

Mitt köksbord...

...ser just nu ut så här:


Lånade ett 1000-bitars pussel av Maria, och var jättepeppad att lägga det i förrgår... Just nu känner jag inte för det alls, men jag vill inte ge upp riktigt än. Det kan ju få ligga kvar ett tag, så kan jag lägga lite bitar då och då.

Men detta innebär att jag inte har något bra ställe att sitta och pyssla på. Drömmen vore ju ett eget pysselrum... där man kan ha bra ordning, och låta saker ligga framme. Att inte behöva plocka ihop allt så fort man ska äta, eller får besök. Risken finns ju att all pysselinspiration försvinner när man måste hålla på och plocka fram och tillbaka sakerna hela tiden...

Får välja mitt broderi idag istället om jag känner mig pysselsugen. Vore ju bra också om jag kunde bli klar någon gång... Även om jag faktiskt har gjort mer än hälften på broderi nr2. Dock har jag det partiet kvar där jag sydde så in i h-vete fel på broderi nr1 - och eftersom de ska vara identiska så är det inte längre bara att följa mönstret utan jag måste också hålla koll på det första broderiet så att stygnen hamnar likadant.




Men jag tror att det färdiga resultatet kommer bli riktigt, riktigt bra!! =)

1 kommentar:

Monica sa...

Wow vilka häftiga! Man blir sugen på att testa brodera. Häftigt med svart vitt motiv också! Tack för din fina kommentar i min blogg. Det värmer otroligt mycket :-) Nu ska jag kika vidare på alla fina saker du gjort. Gillar speciellt alla fina smycken du gjort. Hoppas du får en härlig påsk. Kram kram!