söndag 25 januari 2009

Bonuspresenter till en födelsedag

Nyss hemkommen från en jätte trevlig kväll hos Maria för att fira hennes födelsedag. God mat, bra musik och trevliga vänner! Var lite trött på slutet, men nu när jag väl kommit hem och har sängen i närheten är jag hur pigg som helst... Hamnade här - och får väl passa på att lägga upp bilder på de små bonuspresenterna jag hade med. Nämnde ju en av dem lite kryptiskt i ett tidigare inlägg.



Det som jag gjorde till henne trots att jag för några år sedan lovat mig själv att aldrig göra ytterligare en, var detta pussel. Pusselbitarna i sig är i tjock kartong, och redan klara. Dock får man skära isär dem, och dessutom måste man ju skära igenom det pappret med utskrivet foto som jag klistrat ovanpå. Pilligt till tusen - dels eftersom man måste följa pusselbitskonturerna, dels för att det är så lätt att skära fel och förstöra bilden.

Resultatet blev dock bra, och presenten uppskattad. Och det är ju egentligen det som är huvudsaken, eller hur?!?



Tyckte att pusslet behövde en fin förvaring, och det var sådan tur att bitarna precis gick ner i en mellanstor tändsticksask... Dekorerade med mönsterpapper, stämplade och embossade bokstäver samt en utstansad ihopbyggd blomma.



Dessutom fick hon några små chokladkakor mörk choklad. Enkelt inslaget i ett svart papper där jag stämplat en grattis-text med en WaterMark-stämpeldyna, klippt kanterna med mönstersax och sedan dekorerat med en utstansad fjäril i "spegel-pappret" från Systembolagets presentförpackning med mini-glöggflaskor.

Inga kommentarer: