onsdag 14 januari 2009

Blogg Candy

Förr hade vi varje år en Barnens Dag här i Kumla, med uppträdanden, karuseller, lotter, godis och mycket annat. Jag tror jag var ungefär 5 år, och på väg mot området så fanns ett lotteristånd där vinsterna var rosa mjukdjursgrisar. Jag gick fram för att köpa en lott, och några äldre grabbar stod bredvid och sa: "köpa inga lotter på det här skitstället, man vinner ändå ingenting!" (man kan väl utgå från att de precis köpt nitlotter...). Grabbarna gick därifrån, jag köpte min lott och vann... högsta vinsten... =) En STOR rosa mjukdjursgris! Ungefär lika stor som jag själv. Och den släpade jag runt på hela dagen. Mamma tyckte att vi kunde lägga den på vagnen min Lillebror åkte i, men NEJ, jag skulle bära själv. Har faktiskt ett väldigt tydligt minne från när jag bar runt den där grisen och överallt letade med blicken efter de där grabbarna, förhoppningen om att de skulle se mig med min fina vinst och verkligen inse att jag VANN...!! =)

Turen har väl inte alltid varit på min sida sedan dess när det gäller utlottningar av olika slag, men jag hoppas det vänt nu! Det finns nämligen massa spännande utlottningar, sk Blogg Candys här på nätet...

INKIDO har massa nyheter på gång, och lottar ut 5 stämplar från deras vårnyheter... Vore ju roligt att vinna, för stämplar kan man väl inte få för mycket av?!! =)

Det lottas också ut scrap-godis hos SCRAPHORSE & DESIGN. Ett paket som ser mycket spännande ut...

Även på BETTANS PYSSEBLOGG finns det fina saker att vinna. För att fira att hon scrappat i två år så lottar hon ut ett paket med massa fina saker.

Hos LIM lottas det ut två paket, ett för folk inom Norge och Sverige, och ett för folk från övriga världen.

Hoppas, hoppas, hoppas att turen är på min sida denna gång... =)

Inga kommentarer: