torsdag 2 oktober 2008

Nästan som barn på nytt...

Antar att de flesta lagt pärlplattor som små?! Det gjorde vi i alla fall på det dagiset där jag gick. Små pärlor i något plastmaterial som läggs på en platta med piggar, oftast i något mönster. En hobby som kanske de flesta tror hör dagistiden till, men jag har upptäckt att det faktiskt inte är så.

Hittade för några år sedan en länk till Pärlplatteklubben i en hobbytidning jag prenumererar på och där insåg jag att även folk över 10år lägger pärlplattor. Tyvärr så är Pärlplatteklubben nedlagd på obestämd tid annars skulle jag gärna vara med där... =)
Efter en del besök på Perler Beads hemsida (som också ger enorm inspiration) hittade jag till teh stora pärlplattetråd!!1, och det är där de håller till; de stora konstnärerna! Det är värt att kolla igenom inläggen de gjort, och bilderna de publicerat. Vilka skapelser... Helt otroligt!

Dock är jag ingen tv-spelsmänniska, och det är ju i först hand dessa motiv som läggs upp på teh stora pärlplattetråd!!1, så jag har lite svårt att göra liknande motiv och sen komma på vad man ska använda dem till. Men jag har ju testat...




Satt framför tv:n i söndags och hade "storproduktion" utav blommor, tanken är väl att jag ska kunna använda dem i någon form av smyckestillverkning. Dessutom blev det några badankor i olika färger. Gjorde lite andra saker också, men eftersom jag köpt pärlor från olika tillverkare och råkat blanda ihop dem så gick inte ihopstrykningen så bra. Frustrationen kommer fram när det går åt h-vete hela tiden, så till slut gav jag upp. Får väl börja om någon annan gång.



Inga kommentarer: